چرا پیروزی پرسپولیس بر پیکان «اهمیت ویژه» داشت؟

پرسپولیس

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

نه روی کاغذ و  نه در زمین مسابقه پیکان رقیب سرسختی برای پرسپولیس نبود. بنابراین همانطور که استقلال با پیروزی ۳ گله بر این تیم به روند تساوی‌هایش پایان داد، پرسپولیس هم ۳ گل به تیم مجتبی حسینی زد و از بحران فاصله گرفت. در نتیجه قرار نیست برای این برد نسبتا ساده، شهر را آذین‌بندی کنیم یا مطالب حماسی بنویسیم. با این حال برتری سرخ‌ها بر پیکان از چند جهت ارزش مضاعف داشت.

استفاده از ذخیره‌ها

یکی از بزرگ‌ترین اشکالاتی که در ۲ سال گذشته از یحیی گل‌محمدی گرفته شده، مربوط می‌شود به بی‌اعتنایی او نسبت به بازیکنان جوان. یحیی در استفاده از نفرات ذخیره، مستعد و گمنام فوق‌العاده محافظه‌کار است و هنوز هیچ بازیکن جدید و مهمی را به چرخه نفرات پرسپولیس اضافه نکرده است. با این حال به‌نظر می‌رسد سرمربی سرخ‌ها زیر فشار انتقادات تصمیم گرفته کمی تغییر رویه بدهد. او در بازی با پیکان به جای کمال کامیابی‌نیا از محمد شریفی در خط میانی استفاده کرد. این که آیا شریفی عملکرد خوبی داشت یا نه و اینکه آیا اصولا به‌کار پرسپولیس می‌آید یا نه، در جای خودش باید مورد بحث قرار بگیرد. با این حال اصل موضوع این است که باید به جوانان فرصت داد و آنها را محک زد؛ اگر خوب بودند که چه بهتر، وگرنه باید با نفرات بااستعدادتر جانشین شوند. تا وقتی شما به جوان‌های تیمت میدان ندهی، از کجا خواهی فهمید که به درد می‌خورند یا نه؟ در دقایق پایانی همین مسابقه هم علی شجاعی بعد از مدت‌ها به زمین آمد و گل سوم تیمش را زد. به این ترتیب شاید او هم در ادامه فرصت بیشتری برای بازی پیدا کند. این بازیکنان اگر به درد بخور هستند که باید بازی کنند، اگر هم به اندازه کافی خوب نباشند، عقد قرارداد و پرداخت دستمزد به آنها غلط است. فهرست تیم بزرگی مثل پرسپولیس باید با نفرات مناسب پر شود و فرصت تمرین با ستارگان این تیم باید در اختیار کسانی قرار بگیرد که در آینده به‌کار بیایند. عیار بازیکنان جوان هم بیش از هر چیز دیگری در زمین مسابقه مشخص خواهد شد.

مهاجمان گل زدند

از خط حمله پرسپولیس انتقادات زیاد می‌شود و بسیاری بر این باورند که مهاجمان فعلی این تیم برای خط آتش مدافع عنوان قهرمانی «کافی» نیستند. مهدی عبدی به تناوب از سوی کادرفنی مورد اعتماد قرار می‌گیرد و عیسی آل‌کثیر هم کارنامه چندان موفقی در فصل جاری نداشته است. با این حال هر دوی این بازیکنان موفق شدند در دیدار با پیکان گل بزنند و کمی شرایط را به سود خودشان تغییر بدهند. عبدی ۴ گله شد که در پایان هفته دهم آمار بدی نیست، عیسی هم سومین گل فصلش را به ثمر رساند.

از کورس جانماندند

پرسپولیس امسال رقابت سختی با سپاهان و استقلال در کورس قهرمانی دارد. سرخپوشان در نیم‌فصل اول کم و کاستی‌هایی دارند و انتظار می‌رود با گشایش پنجره، در نقل‌وانتقالات زمستانی بخشی از مشکلات تیم حل شود. در این شرایط در دور رفت فقط کسب پیروزی و افزودن بر امتیازات برای جا نماندن از کورس قهرمانی اهمیت دارد. پیروزی بر پیکان، این نقش را برای پرسپولیس بازی کرد. اهمیت این برد مخصوصا زمانی آشکارتر شد که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال باشگاه گل‌گهر سیرجان را به‌خاطر استفاده غیرقانونی از باگناما در دیدار با سپاهان و استقلال بازنده کرد. به این ترتیب هر دو رقیب اصلی قرمزها ۲۲ امتیازی شدند و اگر پرسپولیس پیکان را نمی‌برد، فاصله چشمگیری در جدول ایجاد می‌شد. هم‌اکنون سرخ‌ها ۱۹ امتیازی هستند.

کد خبر 643936
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha